Kaikoura en Queenstown - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Linda en Sander - WaarBenJij.nu Kaikoura en Queenstown - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Linda en Sander - WaarBenJij.nu

Kaikoura en Queenstown

Door: Sander en Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda en Sander

06 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hello again,

Zoals in Nederland in het nieuws is geweest was hier in de regio Canterbury een storm. We hadden veel regen en een harde wind. We hadden jullie graag foto's willen laten zien van walvissen maar onze tour was door het slechte weer gecancelled.
Ten zuiden van Christchurch is het gelukkig prachtig weer: zonnig en 20 graden, echt perfect. Gisteren hebben we in Queenstown gelopen, een hippiestadje met veel backpackers en een gezellige sfeer. We hebben de kabelbaan genomen en hadden een prachtig uitzicht over de stad.
Vannacht hebben we aan het meer bij Queenstown gestaan: voor 12 dollars a million dollar view!!!
Onderweg komen we veel campers tegen. We zien bergen, meren, schapen, koeien, lama's, herten en roofvogels. We genieten van de uitzichten, ondertussen luisterend naar Tourist FM radio. Helaas ook veel doodgereden dieren op de weg. Gisteren stonden we 1 uur in de file door een ernstig ongeluk waar de traumaheli voor landde. Het opengeknipte wrak maakte dat we nog voorzichtiger rijden dan we al deden.
We rijden vandaag door naar de Milford Sounds.
Volgende keer foto's, als we bij een computer zijn waar we die kunnen uploaden.

Groeten, Linda en Sander.

• 06 Maart 2014 - 02:12

Michiel:

Klinkt nu al als een fantastisch avontuur... Geniet er lekker van, hier leek het vandaag wel lente.
    Groetjes vanuit het zonnige maar nog steeds koude holland

• 06 Maart 2014 - 06:19

Marjolein:

Hee! Wat goed om weer iets van jullie te horen, misschien dat jullie dolfijnen gaan zien in de Milford Sounds, als goedmaker voor het missen van de walvissen:)
    Zoek ook een mooi plekje aan het meer bij Queenstown bij zonsondergang; supermooi!
    Veel plezier verder op jullie trip, liefs!

• 06 Maart 2014 - 20:16

Anne Martijn:

Ben benieuwd naar de foto's!
    Veel plezier samen!