Just arrived - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Linda en Sander - WaarBenJij.nu Just arrived - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Linda en Sander - WaarBenJij.nu

Just arrived

Door: Sander en Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda en Sander

02 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Kia ora (welkom),

we zijn aangekomen in het prachtige Nieuw Zealand!
De reis hier naar toe was lang. Een 10,5 uur durende vlucht van Amsterdam naar Hongkong. Vervolgens een 10,5 uur durende vlucht naar Auckland en tot slot een 1,5 uur durende vlucht naar Christchurch. De vlucht van Auckland naar Christchurch hadden we gemist doordat we lang op onze bagage moesten wachten en omdat er een lange rij stond bij de bagage controle. Gelukkig gaan er 10 vluchten per dag en werden we kosteloos omgeboekt naar de volgende vlucht. Dit was het eerste bewijs van de Nieuw Zeelandse vriendelijkheid en gastvrijheid!

In Christchurch slapen we in een prima hotel, midden in het centrum.
Het centrum van Christchurch ziet er best bedroevend uit. Door de aardbevingen van 2010 en 2011 zijn veel gebouwen beschadigd geraakt dus gebouwen staan in de steigers en er is leegstand.

We zijn naar de kabelbaan in Lyttelton geweest, waar we een prachtig uitzicht hadden over CHCH ( zoals ze Christchurch hier noemen), de haven Lyttelton (waar vandaan de boten naar Antarctica vertrekkenen de zuidelijke alpen. Het weer is geweldig, 20 graden en zonnig.
Morgen gaan we de camper halen en de komende weken gaan we het noorder en zuidereiland goed bekijken en genieten van al het moois.

Groet Sander en Linda.

• 02 Maart 2014 - 10:43

Pauline:

Hi Sander en Linda

Heel veel plezier tijdens jullie reis aan de andere kant van de wereld!

Groetjes Pauline en Marcel.

• 02 Maart 2014 - 12:57

Marijne:

Klinkt geweldig!! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet ervan! Moet fantastisch zijn, dat uitzicht over die baai... veel liefs xxx

• 05 Maart 2014 - 12:10

Leo & Marijke:

He guys,

Goede berichten!! Het is hier woensdag 5 maart 12.00 uur. Zojuist gelezen op RTL-Z dat er extreem veel water overlast is in Christchurch, hebben jullie daar nog een staartje van gehad opweg naar het noorden. Veel plezier en een voorspoedige reis toegewenst met veel nieuwe indrukken.
    HG. Leo en Marijke