Vietnam; the story so far - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Linda en Sander - WaarBenJij.nu Vietnam; the story so far - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Linda en Sander - WaarBenJij.nu

Vietnam; the story so far

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Sander

14 Oktober 2008 | Vietnam, Hanoi

Sinds gisteren bevinden we ons in Vietnam, waar we vanuit Bangkok naar toe gevlogen zijn. Een totaal ander land dan Thailand. Al snel kwamen we erachter dat de Vietnamezen een stuk minder vriendelijk zijn dan we hadden gehoopt. En we krijgen het idee dat er "money available here" op ons voorhoofd staat getatoeerd aangezien ze allemaal er op uit zijn zo veel mogelijk geld aan je te verdienen en doen dat niet op een eerlijke manier helaas. Op straat is het belachelijk druk, allemaal scooters bepalen het straatbeeld en het lijkt wel of ze een wedstrijd doen wie het hardst/vaakst kan toeteren. We hebben nog geen 7-elevens en straatkraampjes en restaurants gezien zoals in Thailand. Al met al valt Hanoi een beetje tegen. Morgen willen we naar Sapa of Halong Bay, moeten we nog uitzoeken aangezien er vele aanbieders zijn.

• 14 Oktober 2008 - 05:58

Marjolein:

Lieverds!

Jos en ik hebben het begin precies zo ervaren; stomme Vietnamezen, dachten wij ook! Zorg dat je bij een betrouwbare zaak je tripjes boekt en zwart op wit meekrijgt wat er wel en niet inclusief is bij de geboekte trip, dat voorkomt narigheid!

En vietnam is supermooi! Zowel de trekking in Sapa, als de boottocht door Halong Bay zijn voor mij onvergetelijke ervaringen, dus het word allemaal beter;)

Oja Lin, ik hoop dat je nog plek hebt voor souvenirs, want in Sapa hebben ze echt hele mooie!

Geniet!!
    Kus Mar

• 14 Oktober 2008 - 11:51

Marijke:

hoi sander en linda

goed aangekomen dat is het belangrijkste, Ha Noi is drukker als Bangkok als ik het goed begrijp,gauw de drukke stad uit en vooral de malariatabletten niet vergeten !!!! is trouwens de regenseizoen een beetje afgelopen?

veel plezier en dikke kus

• 14 Oktober 2008 - 15:09

Thea:

Ha lieverds
    Een nieuw land met nieuwe mogelijkheden.Dit moet toch een uitdaging zijn, geniet ervan.Hier genieten we ook van het mooie nazomerweer.

Liefs pa en ma.

• 14 Oktober 2008 - 16:24

Pauline:

Hi Linda en Sander.

Bij het poppentheater in de buurt zit een aardige supermarkt. Hoe verder je van Ha Noi komt hoe beter. Maar het is nogal vermoeiend om alles te vragen omdat je ze niet kan vertrouwen. In het zuiden is het beter! Sapa en Halong-bay zijn allebij fantastisch! Nou nog veel plezier.

Groetjes Pauline

• 14 Oktober 2008 - 19:54

Leo:

hajo vlinden, gote mogu, luke ting tan foh wijnug dong. passop ik jou opligge assik kan. fehl plesie op botoggie. vitnames foh begeners, hi,hi,hi

• 16 Oktober 2008 - 16:04

Lia Veldman:

Hoi Linda en Sander, begrijp dat het weer even wennen is aan een nieuw land komt vanzelf. Begrijp dat het tot nog toe allemaal heel leuk is geweest. Vanavond gaan wij gezellig met je ouders eten. Wens jullie nog een goed tijd.Groetjes

• 21 Oktober 2008 - 02:05

Coen:

Hee mede backpackers!

Ziet er mooi uit bij jullie! Ik ben ook weer ff in de bewoonde wereld. Dus weer internetten, shoppen, auto fixen (schokdempers en banden verwisselen we net zovaak als je in NL je ruitenwissers aan zet...).
    Have fun en geniet ervan! Als mn geld bijna op is kom ik ook nr Azie geloof ik :)
    groetjes vanuit Broome (3547 KM zuidzuidoost van Hanoi)

Coen