Halong Bay en Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Linda en Sander - WaarBenJij.nu Halong Bay en Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Linda en Sander - WaarBenJij.nu

Halong Bay en Hue

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Sander

17 Oktober 2008 | Vietnam, Hué

The story so far continues. Vanuit Hanoi hebben we een tweedaagse Halong Bay trip gemaakt op een houten boot, tussen de meer dan 1000 rotsformaties naar Cat Ba Island. We hebben op de boot overnacht, gegeten, gezwommen en gekajakt. Een mooie trip met goed gezelschap, zonnig weer en een slechte gids.
Vrijdag met de slaapbus van Hanoi naar Hue in 13 uur. In de bus allemaal bedjes die gemaakt zijn voor vietnamees formaat. Erg krap om in te slapen.
Hue is een stuk rustiger dan Hanoi.Jammer is wel dat het in Hue bijna 24 uur per dag regent (en dat een maand lang). Morgen gaan we de oude stad bekijken en zondag naar Hoi An, bekend om z'n tailors (op maat gemaakte kleding). We hebben een open bus ticket gekocht naar Saigon met stops in Hoi An - Nha Trang - Dalat - Saigon. Vanuit Saigon vliegen we naar de volgende bestemming.

• 18 Oktober 2008 - 09:14

Thea:

Ha lieverds.
    Wat vervelend al die regen, hier is het op dit moment mooi weer. (maar dat kan snel veranderen).
    Zo'n open busreis, waarin je ook nog kan slapen is vast heel bijzonder.
    Fijn dat jullie zo genieten.
    liefs pa en ma.

• 18 Oktober 2008 - 09:33

Leo:

Dat is geweldig, floating village op de ijssel het nieuwe project. Er zijn nog wel wat plaatsjes waar zo iets gerealiseerd kan worden. Maar de omgeving is bij jullie toch veel moooier.

• 18 Oktober 2008 - 09:46

Marijke:

wat een mooie foto's file varen op het water, jammer dat het nu zo veel regent, maar jullie waren daar goed op voorbereidt.is het eten in Vietnam lekker?
    neem aan veel rijst.
    geniet samen van de mooie tijd.
    kusjes

• 18 Oktober 2008 - 15:05

Pauline:

Hi Sander en Linda.

Wat ontzettend fijn dat jullie zo mooi weer hebben gehad in Halong Bay. Nog wat zeekomkommers geprobeerd op Cat Ba Island? Hoi An is echt super. Dat is echt een leuk plaatsje en de markt is ok zo ontzettend leuk om over te lopen. Er is een heel leuk eettentje als je de rivier oversteekt en naar het restaurant direct vanaf de brug gaat. Veel plezier daar en niet te veel souvenirs kopen hoor. (ps ze zijn hier wel het mooist en het goedkoopst van Vietnam, je kan ook wat naar huis sturen)

Groetjes Pauline

• 19 Oktober 2008 - 09:03

Anne Martijn:

Ha, wel behoorlijk wat stookkosten, zo wonen op het water haha!
    Maar wel mooi daar hoor, veel plezier!
    groet, An

• 19 Oktober 2008 - 17:42

Minke:

Hoi Linda en Sander,
    Goede remedie tegen de regen is een zonnedans, wie weet helpt het!! Anne-Britt wil wel een keertje voordoen hoe het moet, zij heeft inmiddels veel ervaring hierin...ze baalt dat het hier in Nederland nu toch echt Herfst is en dat ze haar slippers niet meer aan mag van die vervelende mama!

Fijn dat alles zo prachtig is en jullie genieten van alle indrukken. Wanneer plannen jullie een foto-avond? Wij willen ons alvast opgeven!

Hier gaat alles zijn gangetje. We hebben nog een nieuwtje: we krijgen in april een derde kindje. Tot die tijd moeten we hard (laten) verbouwen, verven, behangen (Anne-Britt verhuist naar zolder waar we een extra kamer laten maken). Dit weekend hebben we voor het eerst gekampeerd met de nieuwe caravan (we zijn nu echt burgers...), het was leuk, maar we zijn eigenlijk toch meer mooi weer kampeerders...twas best koud....lang leve de kachel!!!

He, dikke kus, veel plezier enne tot mails!

Minke