Zuid Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Linda en Sander - WaarBenJij.nu Zuid Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Linda en Sander - WaarBenJij.nu

Zuid Vietnam

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Sander

28 Oktober 2008 | Vietnam, Hanoi

Op dit moment zijn we in Dalat. Voor Dalat hebben we nog Nha Trang aangedaan. Dit is de beach plaats van Vietnam. Echter, we hebben alleen maar regen gehad dus van zonnen en surfen is niets gekomen.

Dalat is ook wel bekend als Honeymooncity vanwege de ligging in de bergen. De bustocht van Nha Trang naar Dalat was super. Eindelijk droog weer dus konden we veel van het landschap zien. De dorpen waar we door heen zijn gekomen zijn nog erg primitief. Paard en wagen vormen het straatbeeld. Op het land worden koeien en waterbuffels gebruikt om de grond om te ploegen.

We zijn de regen nu behoorlijk zat. Dagtrips en trekkingen vinden we niet zo interessant als het continue regent. Dus verveling ligt op de loer. De enige zonnige dag hier hebben we doorgebracht in de bus...
We hebben een open date busticket en je moet 1 dag van tevoren aangeven dat we naar de volgende stad willen. Alle hotels zeggen dan dat het morgen mooi weer gaat worden, zodat je langer blijft, maar we weten wel beter...

Morgen gaan we naar Saigon (Ho Chi Minh City). Hier willen we het oorlogsmuseum gaan bezoeken. Dit moet volgens de mensen die daar al zijn geweest zeer indrukwekkend zijn. Misschien vinden we hier de verklaring waarom de (met name noord) Vietnamezen zo onvriendelijk zijn tegen westerlingen.

Vanuit Saigon vliegen we naar Manila, Filippijnen op 1 november, waar we de oom van Sander gaan bezoeken.

• 28 Oktober 2008 - 08:20

Marjolein:

Lieverds,

Jammer dat jullie zo verzuipen in de regen!
    kan me voorstellen dat je dat zat bent! alles is zoveel mooier en leuker als het zonnetje schijnt! ik duim voor jullie dat het zonnetje gaat schijnen;)

Weet niet of ik jullie nog spreek voordat jullie naar Manilla vliegen; goede reis en land weer veilig!!

Kussen Marjolein

• 28 Oktober 2008 - 12:09

Mia:

Wat een hoop berichten hebben jullie geschreven! Ik heb niet altijd de tijd gehad om te antwoorden, dus bij deze...
    Vervelend dat jullie zoveel regen hebben... Hier is het ook echt herfst geworden en de Teva's die Linda aan heeft op de foto heb ik allang weer in de kast liggen...
    Hopelijk hebben jullie op de volgende bestemming wel mooi weer!

Groetjes
    Mia

• 29 Oktober 2008 - 18:50

Thea:

Ha lieverds,
    Wat vervelend al die regen, hopen maar dat het snel beter weer wordt.
    Leuk dat jullie zo actief zijn op internet.
    Nog een paar dagen, in Manila is het vast heel leuk met betere omstandigheden.
    Hebben jullie al plannen gemaakt voor daar.
    Liefs pa en ma.

• 30 Oktober 2008 - 13:13

Job:

Hah die regen tja bekend fenomeen onderhand... het houd de muggen wat koest heh dat is dan weer een voordeel.
    Nou veel plezier en ik ga snel weer kijken opde site

Job

• 30 Oktober 2008 - 17:15

Marjolein En Arian:

We duimen dat het snel droog wordt.

Anne groeit als kool en is heel tevreden, als jullie terugkomen heeft ze waarschijnlijk 3 kinnen (Marjolein geeft slagroom).

Groetjes Marjolein en Arian