Vaarwel Vietnam, nieuw avontuur Filipijnen - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van Linda en Sander - WaarBenJij.nu Vaarwel Vietnam, nieuw avontuur Filipijnen - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van Linda en Sander - WaarBenJij.nu

Vaarwel Vietnam, nieuw avontuur Filipijnen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Sander

01 November 2008 | Filipijnen, Manila

Lieve allemaal,

28 oktober zijn we van Nha Trang naar Saigon gereisd per bus. Een rit van 310 km wat 8 uur duurde. Dit komt door de slechte wegen. De rit was de moeite waar. Veel gezien van het platteland en alle primitieve leefomstandigheden.

Saigon was de moeite waard. Een grote stad, meer westers en wij hebben ons hier beter vermaakt dan in Hanoi.
In Saigon het oorlogsmuseum bezocht. Dit geeft een redelijke indruk van de oorlog tussen noord vietnam met indochina (vietcong) en zuid vietnam dat gesteund werd door de Amerikanen.
Het verhaal in het museum werd van uit Vietnamese kan belicht. Veel foto's gezien van angst, leed, verdriet, verminking van Vietnamezen. Daarnaast waren er verschikkelijke foto's van verbrande mensen door napalm-bommen. Misvormde babies op sterk water en foto's van misvormde kinderen door Agent Orange, een gif met dioxine dat de Amerikanen gebruikten om de vegetatie te vernielen zodat zichtbaar werd waar de Vietcong zich schuilhield.

Vandaag, 1 november,zijn we van Saigon gevlogen naar Manila waar we 1,5 week de oom van Sander bezoeken die daar woont. Een goede vlucht gehad met Cebu Pacificair. De lokale prijsvechter in de Filipijnen.
Manila is op het eerste gezicht een grote overweldigende stad met verschillende gezichten. We verblijven in de zakenwijk Salcedo Makati, tussen de hoge gebouwen, luxe hotels grote banken en multinationals.
Het is in Manila droog en zonnig op zijn tijd dus hopelijk blijft de regen de komende dagen uit.

Liefs, L en S

• 01 November 2008 - 07:36

Loes:

Wat leuk dat jullie zo vaak schrijven! Volgens mij zie ik hiernaast foto's die ik nog niet heb gezien, dus die ga ik maar even bekijken.
    Nog Heel Erg Veel Plezier!
    Liefs!

• 01 November 2008 - 18:25

Sjoerd:

Hey! Ik had eerst ziekteboeg gelezen en ik ben blij dat alles weer helemaal goed is!

• 01 November 2008 - 19:09

Marijke:

hoi lieverds

zo zit je nog in Vietnam en zo zit je al, na 2 uur vliegen in de Flippijnen.
    wat zitten jullie op een geweldige plek,29 hoog, 1e klas, met wellicht een schitterend uitzicht.
    en hopelijk een tijdje geen regen.

liefs xxxxxxxxx

• 02 November 2008 - 11:39

Leo:

Habang may buhay, may pag-asa.

Oud Filipijns spreekwoord.!

Veel plezier.

• 02 November 2008 - 12:28

Meike:

Heeeeeeeej
    nou zijn jullie echt al lang weg hoor!!! Klinkt wel helemaal leuk wat jullie aan het doen zijn, beter dan hier hoor! Geniet ervan!
    liefs Meik

• 02 November 2008 - 14:39

Thea:

Einde Vietnam, kan me voorstellen dat z'n museum indruk maakt.
    Nu Manila, een ander land met weer een andere cultuur.
    Wat een leuke foto, zo te ziet zitten jullie er goed voor.

Heel veel reisplezier,
    liefs pa en ma .

• 05 November 2008 - 07:58

Jeannine:

Nog 5, 5 nachtjes slapen en dan Is er 1 jarig, hiep hiep hoera!!!!!!!