ziekenboeg 2 - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van Linda en Sander - WaarBenJij.nu ziekenboeg 2 - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van Linda en Sander - WaarBenJij.nu

ziekenboeg 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Sander

05 November 2008 | Filipijnen, Manila

Hello there , kumusta kayo!

de eerste dag in de filipijnen (zaterdag) was leuk. Het was allerheiligen en dan hebben ze hier een vrije dag en gaan ze naar de begraafplaats. Hier vieren ze allerheiligen met de hele familie, inclusief overledenen. Het vieren gebeurt op de begraafplaats, onder een partytent, met veel eten. Dus ook wij naar de begraafplaats, waar de moeder van Sandra (vriendin van de oom van Sander) begraven ligt. Onderweg file er naar toe en rond de begraafplaats parkeerproblemen. Het weer was prima en we hebben een gezellige middag gehad.

De volgende ochtend was Sander heel vroeg wakker en aan de diarree. Later ook overgeven. Door deze voedselvergiftiging heeft hij 2 dagen op bed en toilet doorgebracht.
Daarna (dinsdag) was Linda ziek, ook overgeven. Wat een ellende!
Gelukkig ging het vandaag met allebei wel weer, ook al voelen we ons wat slapjes (Sander is al wat kilo's kwijt, backpacken in Azie is DE manier om af te vallen).
Vandaag Intramuros bezocht, het oude gedeelte van Manila, dat in de 17de eeuw door de Spanjaarden is gebouwd. Hier is goed te zien dat er een spaanse overheersing is geweest en ook is gevochten tijdens de WO2.
Om Intramuros staat een muur van 4,5 km en is 4,5 m dik wat lijkt op de Naardervesting in Holland. Je kunt je met paard en wagen laten rondrijden (hebben we niet gedaan, arme paarden). Het was een warme dag, met de zon is het hier al gauw 33 graden.

We hebben op internet gelezen dat er afgelopen weekende de hevigste regenval in 100 jaar is geweest in Vietnam, met 92 doden. De straten staan nu nog onder water, mensen tot hun heupen in het water. We zijn daar dus precies op tijd weggegaan!

Komende dagen gaan we naar een navy base ten zuiden van Manila, shopping mall of Asia (daar is de Bijenkorf niks bij) en nog een beetje rondlopen.

Liefs Sander en Linda

• 05 November 2008 - 14:50

Pascal:

Beterschap jullie 2, ik hoop dat Sander niet al te broodmager terugkomt?? ;)

Leeft de uitkomst van de Amerikaanse verkiezingen daar nog een beetje?

• 05 November 2008 - 18:11

Pauline:

Hallo allebij.

Hopelijk wordt het de komende tijd mooi weer. Om zo een lekker kleurtje op te bouwen. Jullie worden vast wel verwend door de oom van Sander.
    Nog veel plerzier.

Pauline

• 05 November 2008 - 20:07

Marijke:

hoi Linda en Sander

wat een super mooie foto, uitzicht bij avond.
    Niet voor niets doorgereisd van Vietnam naar de Filipijnen (uitgezonderd de diarree)

Rustig aan en veel plezier
    kusjes

• 05 November 2008 - 22:00

Leo:

Hoy sa lahat, Kumusta Ka?. Hoe was de hapunan, maanghang? Dan gaan we nu voor de pagkaing nakakataba. Hoe ziet jullie almusal eruit? Voorlopig de pagkaing-dagat vergeten!
    Paalam.

• 06 November 2008 - 07:08

Jeannine:

Nog 4, 4 nachtjes voor het zover is, Hieperdepiep HOERA
    en eh.... succes met de sch**t*r**

• 06 November 2008 - 21:00

Thea:

Ha vakantiegangers,

Fijn dat jullie weer wat opgeknapt zijn, nu maar weer genieten van wat daar te doen is.
    Jullie hebben weer mooie foto's gemaakt.

Liefs pa en ma.

• 09 November 2008 - 09:27

Leo & Marijke:

Sander, als je dit leest zal het zeker al 10 november zijn. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, nog vele gezonde jaren toegewenst. En......plak er nog een jaartje vakantie achteraan

• 10 November 2008 - 05:26

Job:

wat heb je aan verkiezingen daar joh...

hehehehe

Ehh ik zal je ook even een mailen. Maar Een hele fijne verjaardag toegewenst vandaag!

Maak er een mooie dag van met zn tweetjes

• 10 November 2008 - 08:27

Jeannine En Michiel:

Er is er 1 jarig, hoera hoera, iedereen weet wel wie!!!!
    Van harte gefeliciteerd!
    We zullen vandaag proosten op jouw gezondheid en vele jaren en lekker genieten van een heerlijk stuk taart
    (rekening komt nog wel)

Fijne dag,