Verjaardag in Manila - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van Linda en Sander - WaarBenJij.nu Verjaardag in Manila - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van Linda en Sander - WaarBenJij.nu

Verjaardag in Manila

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Sander

10 November 2008 | Filipijnen, Manila

Hallo lieve lezers!

Inmiddels zijn we allebei weer helemaal opgeknapt.
Afgelopen dagen hebben de omgeving van Manila bezocht.
Op donderdag zijn we naar Ternate geweest met de auto, 60 km ten zuiden van Manila. Hier was vroeger een USA mariebasis, gelegen in een baai. Op deze plek staat nog een beach resort waar de Amerikanen gebruik van maakten. Sinds de Amerikanen weggingen is dit resort minder in gebruik en dat is ook te zien door achterstallig onderhoud, maar de omgeving is nogsteeds super mooi.
Onderweg hebben we sloppenwijken gezien met huizen op houten palen en golfplatendaken. Arm en rijk komt samen in Manila. Triest om te zien hoe de armen leven. Schril contrast met de businesswijk Makati, waar wij logeren. Hier landen zeer geregeld helicopters op daken van banken/kantoren met zakenlui die de file willen ontwijken.

Vrijdag hebben de shoppingmals, Glorietta, Landmark en Greenbelt bezocht nadat we in het Ayala museum waren geweest om daar een enorme goudcollectie te bewonderen (was helaas goed beveiligd).
Wat opvalt is dat alle winkels en banken al kerstversiering hebben! In Nederland is de Sint nog niet in het land en hier zijn ze al helemaal in de kerstsfeer!
De shoppingmals zijn op 100 meter van ons logeeradres. In de malls is er een hele verdieping met honderden tafeltjes omgeven door tientallen fastfoodrestaurantjes.
Bij elke bank en ieder business gebouw staat een bewaker met pistool en wapenstok en als je een shoppingmall binnengaat moet je door de metaaldetector en moet je je tas openmaken. Zeer aparte ervaring.
Hier is op iedere hoek van de straat een Starbucks, waar ze heerlijke koffie hebben, jammer dat in Nederland alleen Schiphol er een heeft. Ook hebben we de nieuwe James Bondfilm gezien. Quantum of Solace is supergaaf!

Zaterdag zijn we naar de lokale markt geweest en met de auto naar een shopping mall een stuk verderop.
Deze shopping mall deed ons een beetje denken aan de lijnbaan en zag er anders uit dan de malls in Makati.

Zondag zijn we naar mall of Asia geweest, het grootste winkelcentrum van Azie en misschien wel van de hele wereld.'s Avonds Perzisch gegeten, dat was lekker!

Het lijkt nu alsof we alleen maar shoppen maar dat is zeker niet het geval. De malls zijn leuk om gezien te hebben maar we brengen onze dagen er niet in door. We doen heel veel andere leuke dingen!

Vandaag (maandag) is Sander jarig! Dus Linda is de dag begonnen met lang zal hij leven...
We zijn met z'n vijven naar Tagaytay gereden, 40 km ten zuiden van Manila. In deze mooie omgeving in heuvelachtig landschap, ligt de Taal Vulkaan. Gelukkig is deze al 2 jaar niet meer actief en komt er geen rook/as uit. We hebben hier rondgelopen/gereden en genoten van het moois om ons heen.
Vanavond worden we ter gelegenheid van Sander z'n verjaardag mee uit eten genomen. We gaan dineren op het dak van de Citybank, op de 40ste verdieping of zoiets.

Morgen een dagje rustig aan en woensdagochtend vliegen we alweer naar Kuala Lumpur. Daar gaan we westelijk west-Maleisie bezoeken.

Liefs, Linda en Sander.

• 10 November 2008 - 10:19

Marlous & Alex:

Hallo beiden!
    Allereerst hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Sander! Dat moet wel een aparte ervaring zijn om in Manila jarig te zijn! Zo te horen bevalt het goed daar en wordt er een hoop geshoped. Ben benieuwd hoe maleisie gaat beavllen.
    Hier zijn vele winkels ook al in kerstsfeer, netzoals de lijnbaan weer van zn duizenden lichtjes voorzien is.

Groetjes!

• 10 November 2008 - 19:19

Shannon En Karin:

Hoi Sander en Linda,
    Geniet van alle mooie dingen die jullie nog gaan zien en Sander van harte gefeliciteerd met je 24e verjaardag !

Groetjes,
    Karin en Shannon

• 10 November 2008 - 19:41

Job:

Hehee broer
    mooie plek voor een verjaardag! enne Starbucks formule is ook gekocht door Servex dus binnen nu en 2 jaar in de prominente NS-stations ondergebracht.
    COFFEE RULES!!

have fun

• 10 November 2008 - 20:52

Ploni:

Voor Nederlandse tijd ben ik nog op tijd om je te feliciteren. Bij deze dus: Proficiat. Je begint je nieuwe levensjaar in ieder geval heel goed. Maak er een mooi jaar van en dat er nog vele mooie jaren mogen volgen.
    Groetjes