Alweer het vierde land dat we bezoeken: Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda en Sander - WaarBenJij.nu Alweer het vierde land dat we bezoeken: Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda en Sander - WaarBenJij.nu

Alweer het vierde land dat we bezoeken: Maleisie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Sander

13 November 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve lezers,

sinds gisteren bevinden we ons in Kuala Lumpur. De multiculturele hoofdstad van Maleisie. Er wonen hier Chinezen, Indiase, Maleisische en westerese mensen. Het grootste deel van de bevolking is moslim, dus we horen regelmatig de oproep tot gebed vanuit een minaret. We logeren in de wijk Chinatown, waar veel backpackers zitten omdat het er betaalbaar is. Het openbaar vervoer is prima, we zitten vlak bij een Rapid KL station, een metrostation.
De bevolking is vriendelijk en spreekt goed Engels.

Vanmorgen vroeg opgestaan om de Petronas twin towers te bezoeken. Het symbool van Kuala Lumpur en eigenlijk van heel Maleisie. De torens bevatten kantoren van internationale bedrijven en zelfs een concertzaal en kunstmuseum. De eerste 100 kaartjes zijn gratis, dus voor achten staat er al een lange rij. Wij behoorden tot de gelukkigen en hebben genoten van het prachtige uitzicht vanaf de skybrug op de 41ste verdieping op 170 meter hoogte. De lift er naar toe gaat 5 meter per seconde dus het is net vliegen. De torens zijn 452 meter hoog en tellen 88 verdiepingen.

We hadden de smaak te pakken en zijn doorgelopen naar de Kuala Lumpur tower, 421 meter hoog. Deze toren is oorspronkelijk gebouwd voor telecommunicatie. Naar het uitkijkpunt geweest op 335 meter. Fantastisch uitzicht over de stad!

Verder hebben ze hier ook Starbucks dus daar maken we dagelijks met veel plezier gebruik van. Wat we ook dagelijks hebben is regen maar niet zo veel als in Vietnam gelukkig.

Morgen gaan we met de bus naar het noordoosten, naar de Cameron Highlands, bekend om z'n prachtige theeplantages.

Liefs, Linda en Sander.

• 13 November 2008 - 12:30

Eveline:

Klinkt goed! Father's guesthouse vond ik erg leuk in de highlands... (Met huisbios en met ook een leuke tourguide, die overal idioot grote spinnen vandaag haalde).

Veel plezier!
    Greetz,
    Eveline

• 13 November 2008 - 13:21

Marijke:

wat een gigantische hoogte en wat een uitzicht vanuit de twin towers, kan me voorstellen dat je dan wel toe bent aan een lekker bakje koffie van Starbucks en met iets lekkers erbij natuurlijk.

heeeeeeeeeeeel veel
    plezier

• 13 November 2008 - 15:10

Meike:

Ik zie niet alleen koffie van de Starbucks op de foto....

• 14 November 2008 - 07:16

Marjolein:

Hi lieverds,

Fijn dat jullie het naar je zin hebben ik KL! De Cameron Highlands schijnen echt prachtig te zijn, heb ik van Carolien gehoord!
    Enjoy!

Kus Mar