Cameron Highlands en Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda en Sander - WaarBenJij.nu Cameron Highlands en Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda en Sander - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands en Penang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Sander

18 November 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo beste vrienden,

We zijn in Penang. Hier zijn we naartoe gereisd per bus vanuit de Cameron Highlands en het laaste stuk per ferry want Penang is een eiland.

In de Cameron Highlands hebben we het erg naar ons zin gehad. Een prachtig guesthouse met allemaal gezellige backpackers. 's Avonds met z'n allen een film kijken en bieren.

In de Cameron Highlands hebben we een dagtour gedaan waarbij we theeplantages, een theefabriek, rozenfarm, vlindertuin en aardbeienkweker hebben bezocht. Hier in het heuvellandschap natuurlijk prachtig uitzicht want het is op 1400 meter hoogte. De toppen liggen in de wolken. Door de hoogte is de temperatuur wel wat aan de lage kant, z'n 10 graden s'nachts en 20 graden overdag. We hebben onze warmste kleren van onder uit de backpack moeten opzoeken en geslapen met ons fleecevest aan. Kunnen merken dat we de kou niet meer gewend zijn, beneden de 20 graden gaat ons fleecevest al aan!
Gelukkig is het in Penang elke dag 30 graden en het fleecevest is weer opgeborgen.

In Penang zitten we in de grote stad Georgetown. Dit is een stad met hoge gebouwen etc, wel een gek gezicht op een eiland. Ook in Georgetown is eer en Chinatown en Little-India, net als in KL. Vandaag zijn we door Chinatown gelopen, gezien dat een compleet varken op straat ontleed werd, getsie!

Donderdag willen we met de bus naar Melaka. Dit is een plaats ten zuiden van Kuala Lumpur. Hier is nog het e.e.a. te zien van de tijd dat de Nederlanders gezeten hebben in Maleisie. Er staat nog een Nederlands gemeentehuis, dat ook stadhuys heet. Daarnaast staan er molens en Nederlandse architectuur-huizen volgens de Lonely Planet.






  • 18 November 2008 - 13:45

    Marjolein:

    hi lieverds!

    Wow, wat mooi die theeplantages! dat zal schitterend geweest zijn, het uitzicht zo!

    Veel plezier in "little Netherland" :)

    Kus Mar

  • 18 November 2008 - 17:54

    Pauline:

    Hallo Sander en Linda!
    Wat fijn dat voor jullie de temperatuur weer omhoog is gegaan. Ik snap jullie wel als het een beetje frisser wordt en dat je het een beetje koud krijgt. Had ik ook onder 25 graden. Wat ziet dat gebied er ontzettend mooi uit!
    Nou hier in Nederland daalt de temperatuur ook snel en het is af en toe ook echt wel afzien op de fiets. Nou nog veel plezier in het warme verre oosten.

    Groetjes Pauline

  • 19 November 2008 - 06:22

    Loes:

    brr, dat varken... :S
    Verder zien jullie wel prachtige dingen! :D mooie foto's ook.
    Liefs!
    Loes

  • 19 November 2008 - 10:09

    Marijne:

    Hee guys,

    Goed dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Jullie hebben inmiddels ook mooie foto's gemaakt. Ik was nooit zo'n Azië-tiepje, maar misschien heb je me wel op een idee gebracht :)
    Trouwens, volgens mij ben ik onverhoopt uit de mailinglist gegooid. Ik dacht ineens: ik heb al zo lang niets meer van ze gelezen, gaat het wel goed?? Maar via de link in een vorig mailtje zag ik dat er al wel weer recentere berichten waren. Moeten jullie mij weer toevoegen of kan ik dit zelf doen?

    Groetjes!

  • 19 November 2008 - 10:28

    Koen En Joke:

    leuk om ons als mede-backpackers te zien verschijnen op jullie site! Veel plezier nog in penang en misschien komen we jullie in melaka terug tegen.

    groetjes,
    koen en joke

  • 23 November 2008 - 14:21

    Annette:

    Mooi zeg die theeplantages. Geniet van de warmte hier sneeuwt he nu. Sander het dak van jullie huis is wit.....
    Leuk om jullie zo te volgen. Ik heb ff de oudere berichten doorgelezen en zal me aanmelden voor jullie blog. lieve gr an

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2012

zand, zee en zon

17 Februari 2012

jungletour

17 Juli 2011

regen

13 Juli 2011

Overnachten tussen de olijfbomen

08 Juli 2011

Zomervakantie 2011
Linda en Sander

Actief sinds 19 Juli 2008
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 20372

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 27 Maart 2014

New Zealand

16 September 2008 - 10 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: