Singapore en Melaka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda en Sander - WaarBenJij.nu Singapore en Melaka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Linda en Sander - WaarBenJij.nu

Singapore en Melaka

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda en Sander

30 November 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo beste lezers!

Jullie zullen de berichten wel gehoord hebben in het nieuws, Bangkok Airport is dicht. Over 11 dagen vliegen wij hier vandaan. Hopelijk zijn alle problemen opgelost op de 9e want 's ochtends komen wij daar aan vanuit Surat Thani. We houden natuurlijk alle berichtgeving goed in de gaten.

Afgelopen dagen zijn we in Singapore en Melaka geweest.
Singapore is een super stad. Heel modern, schoon en een goede orde op straat en in de metro. Kauwgom uitspugen op straat kost je 1.000 Singapore Dollar, dit is ongeveer 500 euro. Afval op straat gooien wordt beloond met 400 SGD.

De eerste dag zijn we in de Singapore Flyer geweest. Dit is een reuzenrad net als de Golden Eye in London. Vanuit de Flyer hadden we een mooi uitzicht over de stad en de haven. 's Avonds konden we met de sightseeingbus door de stad. Alles is in S'pore in kerstsfeer, in de bus kerstliedjes en in de straten kerstversiering. Wat een bling-bling.
Van de Flyer zijn we met de taxiboot naar het financieel district gevaren. Een mooie tour, zo zie je de stad vanaf het water.
De 2e dag hebben we geshopt in de vele shoppingmalls en museums bezocht. 's Avonds zijn we gaan eten bij Clarke Quay, het uitgaansgedeelte aan het water.

Na Singapore naar Melaka (Maleisie) per bus.Melaka is de stad waar ook de locals hun weekend doorbrengen. Dus het was er erg druk.
De museum laten zien dat de Nederlanders er van 1641-1824 hebben gezeten. Hiervoor was er een Portugese overheersing en na de Hollanders een Britse en Japanse overheersing.
Er zijn veel Nederlandse elementen te bezichtigen, waaronder het Stadhuys en veel Nederlandse grafstenen.

Zowel in Singapore en Melaka is het 35 graden en veel zon. De flessen water vliegen er doorheen en we zijn veel opzoek naar schaduw.

Komende nacht vliegen we naar Phuket (Thailand). We zullen nog een paar dagen het midden/zuiden van Thailand bezichtigen voor zover dit mogelijk is met alle toestanden in Thailand.

Liefs Linda en Sander

• 30 November 2008 - 12:37

Thea:

Hallo vakantiegangers,

Leuke belevenissen, en mooie foto's.
    Fijn dat jullie zo veel zon hebben en niet meer die regen.
    Voor morgen een goede vlucht en fijne dagen in Phuket en omgeving.

Veel liefs van thuis.

• 01 December 2008 - 18:07

Pauline:

Hi Sander en Linda.

Ik hoop dat jullie vlucht gaat. Ze sturen nu de vluchten vanuit Puket. Anders beetje vroeg laten omboeken. Nou nog veel plezier op de lekkere bounty eilanden!

Groetjes Pauline

• 02 December 2008 - 01:37

Joke En Koen:

Hey Linda en sander!!
    Alles goed met jullie onder de Thaise zon? Wij zagen het nieuws ivm Bangkok en we hopen dat jullie veilig terug naar huis kunnen de 9de. Wij zitten in Singapore nu en vliegen ook van hier terug naar huis,gelukkig!
    Geniet nog van de laatste daagjes van jullie reis!
    groetjes van de Belgen

• 03 December 2008 - 20:27

Leo:

Hallo Linda en Sander, geniet nog van de resterende vakantie periode. Inmiddels is er al iets meer bekend omtrent de terugreis. Wat is deze reisperiode snel gegaan. Behoud focus en veiligheid hoog in het vaandel, tot spoedig.